Mulți șoferi preferă anvelopele all-season, pentru că, în acest fel, achiziționează un singur set de anvelope, pe care îl folosesc pe tot parcursul anului. Cu toate acestea, este bine de avut în vedere că anvelopele de iarnă oferă o aderență absolută, în toate condițiile meteo aduse de sezonul rece. Contrar prejudecăților răspândite despre anvelopele pentru mașinile electrice, șoferii nu trebuie să își facă griji cu privire la rezistența acestora. Anvelopele pentru vehiculele electrice se uzează mai lent decât cele pentru mașinile tip ICE (motor cu combustie internă).
Vehiculele electrice sunt mai puternice și cântăresc mai mult decât mașinile ICE. De aceea, pentru anvelopele cu care sunt dotate, există câteva cerințe specifice. Cele mai importante trei criterii de care șoferii trebuie să țină cont atunci când aleg un set de anvelope pentru un vehicul hibrid sau electric sunt: siguranța, rezistența scăzută la rulare și zgomotul redus. Rezistența redusă la rulare extinde autonomia vehiculului, în timp ce vehiculele electrice sunt silențioase, iar zgomotul de rulare scăzut este un beneficiu esențial în ceea ce privește confortul.
Un alt aspect de care șoferii trebuie să țină cont este natura anvelopelor cu care vor să își doteze mașina – de iarnă sau all-season.
“Dacă folosiți mașina mai mult iarna și pe drumuri mai puțin calitative, recomand achiziționarea unui set de anvelope de iarnă. Este o investiție sigură, care merită făcută. Designul anvelopelor all-season favorizează caracteristicile necesare vara, însă nu oferă suficientă aderență pe timp de iarnă.”, spune Mikko Liukkula, Development Manager, Nokian Tyres.
Acesta demontează miturile legate de rezistența scăzută a anvelopelor pentru vehiculele electrice. Deși vehiculele electrice au multă putere și cuplu motor, ele nu sunt foarte pretențioase în materie de anvelope.
Mikko Liukkula, Development Manager Nokian Tyres: “După o iarnă de condus, anvelopele Nokian Tyres nu s-au uzat mai mult de 1 mm.”
“Anvelopele de pe o mașină electrică modernă se uzează mult mai lent decât anvelopele de pe o mașină cu un motor tradițional, cu combustie internă. Acest lucru se datorează unui control bun al tracțiunii. Sistemele de asistare a șoferului reduc alunecarea prin utilizarea reglării rapide a puterii motorului electric. Acest sistem este mult mai rapid decât la vehiculele ICE, acolo unde sistemul se bazează pe frânarea și limitarea turației motorului.”, spune Liukkula.
“După 12.000 de kilometri parcurși iarna trecută cu Tesla pe care o conduc, uzura anvelopelor de iarnă a fost mai mică de un milimetru.”, completează acesta.
Nokian Tyres folosește mai multe vehicule electrice decât vehicule ICE în testele sale pentru anvelope, ceea ce oferă companiei cunoștințe vaste despre alegerea potrivită a anvelopelor pentru diferite modele de mașini electrice. În plus, anvelopele companiei sunt testate pe taxiuri electrice, de exemplu.
“Așteptăm cu nerăbdare ca noul nostru centru de testare din Spania să fie gata, anul viitor. Avem deja cea mai vastă și cea mai bună zonă de testare pentru iarnă din industrie, iar centrele noastre de testare pentru vară vor fi în curând cele mai bune.”, adaugă Liukkula.
Schimbarea celor patru anvelope între ele, în fiecare iarnă, este un truc util și eficient pentru șoferi
Martin Dražík, Product Manager Nokian Tyres Europa, recomandă monitorizarea uzurii anvelopelor și presiunilor de umflare în timpul iernii. Acest lucru crește rezistența în timp a setului de anvelope.
“Dacă mașina nu are tracțiune integrală, trebuie acordată atenție diferențelor dintre anvelopele de pe axul motor și cele de pe sistemul „roată liberă”. Anvelopele de pe axul motor se pot deteriora până la de două ori mai repede decât cele de pe sistemul „roată liberă”. De regulă, anvelopele ar trebui rotite între ele atunci când diferența de adâncime a benzii de rulare depășește doi milimetri. Rotirea este suficientă o dată pe iarnă.”
Produsele Nokian Tyres au un Indicator de siguranță (DSI) care poate fi utilizat pentru a verifica rapid și ușor cantitatea de rulare rămasă. Numerele DSI indică adâncimea de rulare rămasă. Ele vor dispărea, unul câte unul, pe măsură ce anvelopa se uzează. Dacă apare un număr diferit pe punțile față și spate, anvelopele trebuie rotite.
Sfat: Respectați aceste reguli când alegeți anvelopele de iarnă pentru un vehicul electric
- Siguranță: trebuie luat în considerare mediul în care se conduce și alegerea anvelopelor în consecință.
- Rezistență scăzută la rulare: cu cât rezistența la rulare este mai mică, cu atât o autonomia va fi mai bună.
- Zgomot redus: alegerea anvelopelor silențioase pentru vehiculul electric va îmbunătăți confortul la conducere.
- Anvelope de iarnă sau all-season: anvelopele de iarnă oferă o aderență extremă în condiții de iarnă.
Recomandări de anvelope de iarnă pentru cele mai întâlnite vehicule electrice
Video: Test de frânare pentru diferite anvelope pe un drum înghețat
Informații diverse despre anvelope